torsdag 14 februari 2013

trevlig alla hjärtans dag!




Hej vänner!

Hoppas ni har en bra alla hjärtans dag!

Fyndade ett ful-furubord på Blocket för ett tag sedan. Superpraktiskt då det med 2 iläggsskivor blir hela 240 cm. Utan skivor är det 160 cm långt och 105 cm brett. Fick det äntligen målat svart i helgen och det blev riktigt bra. Så bra att jag nästan vill flytta in det till vardagsrummet istället och ha det fullstort med 8 stolar runt... men då måste vi först hitta ett nytt bord till köket. Vilket dilemma! ;)


Så här såg det ut innan penseln var framme, tänk vad lite färg kan göra :)



Har inte hunnit med att uppdatera här så mycket som jag önskat, ska försöka bättra mig men vill ni redan nu se vad som händer i vårt lilla hus mellan uppdateringarna så kan ni följa mig på Instagram (vinklarochvrar).

KRAM
Mia

4 kommentarer:

Iris // Alla dagars kaos sa...

Ja men vad bra! Jag har ett fulfurubord från blocket som jag ännu inte målat, är det något särskilt jag ska tänka på? Speciella kvistlack eller nåt som bör användas? :)

Kram /iris

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Tittar in och säger hej i din mysiga blogg !!!!

KRAM Karoline

vinklar o vrår sa...

Iris: Jag köpte färg på Flügger. Först en stop primer, en kvist och spärrgrund. Sedan körde jag en Akrylatlackfärg som hette High Finish halvmatt. Lycka till med ditt målande :)

Karoline: Tack för hälsningen! :)

Kram på er / Mia

Unknown sa...

Härliga bilder!! KRAM