onsdag 28 november 2012

tine k



Adventsljus från Tine K, servetter och små söta candy cups med stjärnor från Nicolas Vahé.



Har bytt ut några krukor inför flytten och dessa från Tine K har jag trånat efter ett tag. Nu när vi får lite mindre fönster så passar de äntligen! :)
Stjärnan har jag knåpat ihop själv.




Och så ett litet tips; söt lykta från Blomsterlandet för 129 kr!



Hej bloggisar!

Tiden rusar iväg och nu är det knappt tre veckor kvar till flytten, gaaaah!! Hur ska vi hinna med allt?!?
I går beställdes klinkers till badrummet och idag har vi beställt två ytterdörrar.
Har varit och tittat på fönster i veckan också så nu har vi äntligen bestämt vilka det blir. De heter Traryd Herrgård och är tillverkade i gammal stil. Kommer bli såå spännande när vi byter dem för idag sitter det stora perspektivfönster som inte alls passar till huset.

Var ute på lunchen en sväng idag och fick med mig någonting som såg ut som en hem, men de var mycket mjukare och med små minikottar längst ut på varje gren. Ni som följer mig på Instagram har fått se hur de ser ut. Tänkte knåpa ihop två ståltrådskransar att hänga på dubbeldörrarna in till vardagsrummet i nya huset.
Har sån adventspysselabstinens!! Men det är inte så stor mening att ta fram några ljusstakar och stjärnor innan flytten går. Får väl pynta i nya huset lite efterhand istället, risken är väl att målarna och de andra som är där tror att jag är helt koko bara! ;)

Kram på er!
Mia


ps. får inte kommentarerna att synas... för att kunna lämna en kommentar måste man klicka på rubriken och sedan scrolla ner och efter inlägget går det att kommentera. Någon som vet hur jag får med kommentarerna på förstasidan??

1 kommentar:

Mollymera sa...

Hejsan!
Knepigt att inte kommentarerna syns efter inlägget, tyvärr har jag inget tips på det.
Såg att du gjort en kommentar hos Bina och hittade till dig. Läste att du är ifrån Borås, själv bor jag i Kinna!

Trevlig 1a advent!!